علت نشت آب از ماشین لباسشویی دوو

 

نشت آب از ماشین لباسشویی دوو اتفاقی عادی نمی باشد. اینکه آب به صورت خودکار از لباسشویی خارج شود، نشان از وجود یک مشکل است. اما همیشه این مشکل بزرگ نبوده. در اکثر مشکلات آبریزی و نشت از لباسشویی ایراد از قسمتی کوچک بوده و با هزینه ی اندک برطرف شده است. از رفع مشکل آبریزس دستگاه به قیمت تصورتان از پرداخت هزینه ی بالا غافل نشوید. گفتنی است که نشت آب یا کف یک مشکل بسیار رایج در لباسشویی ها می باشد و به مدل آن خلاصه نمی شود.

ممکن است شما شاهد آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی دوو از قسمت های مختلف باشید. بنابر محل نشتی عیب یابی و رفع مشکل ساده تر خواهد بود. به طور معمول آبریزی از جاپودری، درب یا زیر ماشین لباسشویی اتفاق می افتد. هر کدام از این سه محل دلایل مختلفی برای نشت آب دارند. در این محتوا سعی کرده ایم به تمامی دلایل نشت آب از سه محل مختلف مذکور بپردازیم. برخی از مشکلات آنقدر ساده و سطحی بوده که خودتان به تنهایی قادر به رفع آن خواهید بود. برخی دیگر نیز کمی پیچیده تر بوده و نیازمند تخصص و تجربه ی در زمینه ی تعمیر ماشین لباسشویی می باشد. از این رو در صورت مهارت نداشتن در زمینه ی رفع مشکل ایجاد شده، با تعمیرگاه دووتماس بگیرید.

نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی دوو

 

شاید برای شما پیش آمده که به محل روشن کردن و راه اندازه لباسشویی، آب به همراه مواد شوینده از قسمت جاپودری سرازیر شده و به بیرون بریزد. دردسر خرابی لباسشویی دوو یک طرف و تمیز کردن و خشک نمودن جلوی لباسشویی از حجم زیاد آب طرف دیگر. البته که نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی بوش، به یک دلیل خلاصه نخواهد شد.

  • انسداد جاپودری

جنت چاپودری یک قطعه ی پلاستیکی بوده که در بالا و جلوی پنل لباسشویی قرار دارد. وظیفه ی جنت جاپودری این است که آب و مواد شوینده را به داخل دیگ منتقل کند. یکی از دلیل هایی که ممکن است سبب سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی شود، مسدود شدن این قطعه می باشد. این انسداد می تواند به علت جمع شدن آشغال های ریز و همچنین جمع شدن پودر های اضافی شست و شو به وجود آمده باشد. برای تمیز کردن جاپودری می توانید به صورت زیر عمل کنید.

  1. دستگاه را از برق بکشید.
  2. با فشردن زبانه ی تعبیه شده در جاپودری، آن را آزاد کرده و جاپودری را خارج کنید.
  3. با استفاده از یک مسواک تمامی قسمت های آن را کاملا بشویید. تا هیچ رسوب یا موادی در آن باقی نماند.
  4. بعد از خشک کردن کامل جاپودری آن را مجددا در مکانش قرار دهید.
  • آسیب دیدن کشوی جاپودری

استفاده از مواد شوینده ی نامناسب به عنوان مثال موادی با خاصیت خورندگی بالا باعث آسیب دیدن جاپودری می شوند. این ماده می تواند با گذشت زمان و به دلیل استفاده بیش از اندازه و مکرر، سبب ترک خوردن اجزای پلاستیکی محفظه ی جا پودری دستگاه شود.

  • فشار بالای آب ورودی به جاپودری

  • عدم نصب صحیح دستگاه و تراز قرار نگرفتن آن

نشت آب از زیر ماشین لباسشویی دوو

 

بر اساس تجربه ی طولانی مدت متخصصان مرکز تعمیرات بوش، علت نشت آب زیر لباسشویی دوورا به موارد زیر ارتباط می دهند. با توجه به پیچیدگی های ساختاری دستگاه های جدید، ممکن است برای یافتن محل نشتی احساس درماندگی کنید. اما آنقدرها که تصور می کنید سخت نیست. ابتدا جریان آب را دنبال کنید. جریان آب از شیرهای تغذیه ی روی دیوار شروع می شود. دو شلنگ از پشت به دستگاه متصل شده اند. که یکی از آن ها به آب گرم و یکی به آب سرد متصل هستند. این شلنگ ها را شلنگ های ورودی آب می نامند که دیگ را پر می کنند. برای خروج و تخلیه ی آب کثیف شلنگ های دیگری تعبیه شده اند که با موتور و پمپ ترکیب شده و به کمک آن ها چندین مرتبه در چرخه آب را تخلیه می نماید. نقص در هر یک از این قسمت ها منجر به آبریزی خواهد شد.

  • دریچه های آب معیوب شده اند

علت آب ریزش دستگاه لباس شویی ممکن است مربوط به دریچه شیر ورودی آب باشد. برای آگاه شدن از این مسئله باید نشتی آب در این قسمت را مورد سنجش قرار دهید. شل شدگی، زنگ زدگی یا جمع شدن مواد معدنی بر روی این قطعه می تواند سبب شو تا آب بدون اینکه درست وارد دستگاه شود، به بیرون نشت یابد. این قطعه قابل تعویض بوده، در صورت نیاز می توانید یک قطعه ی جدید تهیه و جایگزین نمایید.

  • شلنگ ورودی یا تامین آب

ابتدا از شیرهای تغذیه آب (دو شیر معمولا به رنگ های قرمز و آبی) بر روی دیوار شروع کنید. آیا خیس و مرطوب هستند؟ سپس شلنگ را از شیر تغذیه تا اتصالات پشت ماشین لباسشویی را دنبال کنید. از پارگی یا سوراخ بودن شلنگ، هم چنین شل بودن اتصالات و دریچه اطمینان حاصل کنید. 

  • شلنگ تخلیه

در صورت نشت آب یا آب و کف حین چرخه می توان دلیل را با احتمال بالایی به خرابی شلنگ تخلیه ارتباط داد. اتصالات و شلنگ را به خوبی مورد بررسی قار دهید. گرفتگی، ترک خوردگی یا شل شدگی اتصالات شلنگ تخلیه می تواند عامل آبریزی دستگاه شما باشد.

  • شلنگ های داخلی

داخل کابین ماشین لباسشویی چند شلنگ وجود دارد که به دیگ می روند و از آن خارج می شوند. دو شلنگ داخلی وجود دارد که از شیرهای ورودی به دیگ منتقل می شوند تا آب سرد و گرم را تامین کنند. در صورت آسیب دیدن این شلنگ ها، شاهد نشت آب خواهید بود. همچنین شلنگ هایی وجود دارد که به پمپ تخلیه منتهی می شود و از پمپ تخلیه به شلنگ خروجی. این شلنگ های نیز می توانند بخشی از مشکل شما باشد.

 

نکات مورد توجه:

  1. شلنگ های ورودی معمولا پلاستیکی بوده و به راحتی در معرض آسیب دیدگی مانند ترک خوردن، پارگی می باشند. توصیه می شود برای دوام بیشتر از شلنگ های پلیمری یا فلزی استفاده شود.
  2. معمولا در دستگاه های تازه خریداری شده دریچه ی تخلیه که به شلنگ متصل است، توسط کارخانه مسدود شده است. قبل از استفاده آن را باز کنید.
  3. برای مشاهده ی شلنگ های داخلی باید پنل بالایی دستگاه را باز کنید و اتصالات داخلی را از نظر نشتی بررسی کنید.
  • پمپ تخلیه

پمپ تخلیه یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه ی خروج آب از دیگ را از خط پایین به داخل فاضلاب بر عهده دارد. با خراب بودن پمپ تخلیه یا جدا شدن هر یک از شلنگ های متصل به پمپ باعث می شود آب تمام سطح شما را فرا گیرد. معمولا در صورت خرابی پمپ هنگام چرخه شستشو صدای زیادی گاهی همراه با لرزش را متوجه خواهید شد. برای بررسی شلنگ های متصل به پمپ نیاز است تا دستگاه باز شود و شلنگ ها و گیره های محکم کننده ی اتصالات با دقت بررسی شوند. می توانید در این امر از یک تکنسین متخصص و کار بلد کمک بخواهید.

  • خرابی سوئیچ فشار / هیدرواستات

محل قرار گیری این قطعه در مدل های مختلف تفاوت دارد. برخی مدل ها در پشت پنل کنترل به همراه یک محفظه پلاستیکی و سیم کشی اختصاصی قرار گرفته اند، در دستگاه هایی که دارای برد الکترونیکی هستند، پایین دیگ شستشو قرار دارند.

سوئیچ فشار در واقع به منظور تنظیم مقدار آب داخل دیگ تعبیه شده است. پس از پر شدن داخل محفظه به مقدار مورد نظر، سوئیچ فشار باز شده و سبب قطع جریان آب توسط شیر برقی می شود. لذا در صورتی که در سوئیچ فشار یا لوله هیدرواستات آن مشکلاتی مانند: انسداد یا معیوب شدن آن بروز یابد؛ جریان آب به داخل دیگ متوقف نشده و در نهایت موجب نشت آب از ماشین لباسشویی بوش می شود.

  • دیگ و اجزای آن

ممکن است برخی از کاربران متوجه تراز نبودن دستگاه خود نباشند، این مشکل می تواند با گذشت زمان به علت انجام حرکت های اضافی سبب به وجود آمدن سوراخ و یا به وجود آمدن شکاف هایی که فرسایشی می باشند، شود. هم چنین اشیایی که در جیب شما باقی مانده است، مانند سکه یا پیچ و ..  می تواند به دیگ دستگاه شما آسیب برساند.

بلبرینگ و کاسه نمد

نقص در بلبرینگ و کاسه نمد دستگاه لباسشویی می تواند به مرور زمان در اثر زیاد بودن بار لباسشویی یا تراز نبودن آن و تحمل فشارهای ناشی از این شرایط باشد. با فرسایش بلبرینگ ها دیگ به درستی نمی چرخد. شما می توانید این حالت را زمانی که دستگاه خاموش است با چرخاندن دیگ به صورت دستی متوجه شوید. با چرخاندن دیگ و شنیدن صدای ناخوشایند این هشدار به شما داده می شود که بلبرینگ ها نیاز به تعویض دارند. تعویض بلبرینگ یکی از کار های حساس و تقریبا سخت می باشد که حتما باید آن را به فرد واجد شرایط و متخصص بسپارید.

نشت آب از درب ماشین لباسشویی دوو

 

علت آبریزی یا نشت آب از درب لباسشویی دوو هر چه که باشد به مجموعه ی قفل درب و لاستیک دور درب مربوط می باشد. 

لاستیک دور درب باید هر چند وقت یکبار تمیز شود تا از کرک و پرز و آشغال های ریز که همراه لباس های کثیف وارد دیگ می کنید؛ پاک شود. گاهی این لاستیک آسیب دیده اشت و از بسته شدن کامل درب جلوگیری می کند که در این زمان وقت تعویض و جایگزینی یک لاستیک جدید می باشد.

مجموعه ی قفل درب نیز نقش مهمی در باز یا بسته بودن درب دارد. گاهی به دلیل گیر کردن یک شئی یا جوراب و ... میان لاستیک درب، بسته شدن به درستی صورت نمی گیرد. این در حالی است که میکروسوئیچ به اشتباه فرمان صحیح بسته شدن را ارسال کرده و دستگاه شروع به آبگیری و شستشو می کند. خرابی قفل و سوئیچ درب را با یک مولتی متر بسنجید. در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

ممکن است تا به امروز درباره ی سرریز شدن آب از دستگاه لباس شویی از خود سوالات گوناگونی را بپرسید و نتوانید پاسخ مناسبی را برای این سوالات پیدا کنید. همچنین علاوه بر فکر کردن راجع به مشکل اصلی به علت آن نیز فکر کنید که آیا به دلیل مشکل در کدام یک از قطعه های دستگاه لباس شویی این اتفاق می افتد؟ برای مثال مشکل در جا پودری دستگاه سبب این موضوع می شود.

برخی ها فکر می کنند که سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی و تعمیر آن نیاز به صرف کردن هزینه های بسیاری دارد، این تفکر در همه ی موارد درست نیست و می توان با برخی اقدامات بسیار کوچک این هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

تعمیرگاه دوو در این مقاله برای شما درباره ی تمام عوامل و احتمالاتی که ممکن است بروز کرده و باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شوند صحبت کرده است. اگر مشکل سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی برای شما به وجود آمده است می توانید با مطالعه ی این مقاله نسبت به تعمیر آن اقدامات لازم و مناسب را انجام دهید.

تعمیرگاه دوو در صورتی که شما علت آبریزش دستگاه لباس شویی را متوجه نشوید در کنار شماست و ارائه ی خدمات می کند. افراد می توانند در صورت نیاز با این تعمیرگاه تماس گرفته و مشکل خود را برای آن ها به صورت کامل توضیح دهند. پس از تماس تعمیرگاه دوو تکنسین های مجرب خود را برای رفع مشکل دستگاه به محل شما مراجعه خواهند کرد.

 

به چه طریقی می توان متوجه آبریزش دستگاه شد؟

سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی همیشه به عنوان یک مشکل بزرگ شناخته نمی شود و در بسیاری از موارد ممکن است به عنوان یک مشکل کاملا ساده در نظر گرفته شود، بنابراین قبل از هر کاری از ریزش آب دستگاه خود اطمینان خاطر کنید. در وهله ی اول دستگاه را روشن کرده و همچنین یک برنامه ی شست و شو انتخاب کنید.

پس از انجام کار های مرحله ی اول، می بایست به صورت دقیق به قسمت پشتی و زیر دستگاه توجه داشته باشید، علاوه بر این موارد به قسمت جا پودری و اطراف درب با دقت نگاه کنید. افراد ممکن است سریعا متوجه ریزش آب از دستگاه نشوند اما اگر آب دوباره بر روی کف زمین ظاهر شود باید از طریق روش های رفع سر ریز شدن آب از دستگاه باشید.

شیلنگ متصل به دستگاه (شیلنگ تخلیه)

مشکل ریزش آب و یا نشتی زمانی رخ دهد که آب فقط در زمان چرخش دیگ دستگاه سر ریز شود، می توانیم بگوییم که با احتمال بسیار بالا این مشکل به شیلنگ تخلیه مربوط می باشد.

  • باید از سالم بودن اتصالات شیلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید
  • اتصالات شیلنگ تخلیه باید بررسی گردد تا در صورت وجود مشکلاتی مانند ترک خوردگی و یا شکستگی برای تعویض آن اقدام شود.
  • باید بررسی کنید که هیچ نوع گرفتگی و یا جسمی که سبب انسداد شیلنگ می شود در داخل آن وجود نداشته باشد.
  • باید از اتصال دستگاه و شیلنگ به یکدیگر نیز مطمئن شوید و در صورت ترک خوردن و نشتی از آن محل بهتر است قسمت فوق بریده شده و مجددا به دستگاه متصل گردد. ممکن است برخی افراد بخواهند تا به طور کلی شیلنگ را عوض کنند که انجام این کار مانعی نخواهد داشت و می تواند سبب اطمینان خاطر فرد از حل مشکل شود.
  • امکان دارد کسانی که به تازگی دستگاه خود را خریداری کرده اند دچار مشکل تخلیه شوند و علاوه بر آن شاهد چکه کردن آب از دستگاه باشند، این دردسر می تواند به علت اشتباه در نصب دستگاه برای افراد به وجود بیاید. اکثرا دریچه ی تخلیه ای که شیلنگ تخلیه به آن وصل می باشد توسط کارخانه مسدود می گردد، بهتر است از باز بودن آن مطمئن شوید.

شلنگ تخلیه لباسشویی بوش

محفظه ی جا پودری دستگاه لباس شویی

زمانی که افراد با مشکل سر ریز شدن آب دستگاه به صورت مرتب دست و پنجه نرم می کنند ممکن است علت آب ریزش دستگاه لباس شویی وجود مشکل در ناحیه ی جا پودری باشد. ریزش آب از جاپودری دستگاه لباس شویی یکی از مشکلات بسیار شایع در این دستگاه ها می باشد که ممکن است فردی با آن روبرو شده و به دنبال از بین بردن این مشکل از طریق یک راه مطمئن باشد.

یکی از مواد شیمیایی که برای دستگاه های لباس شویی استفاده می شود مایع سفید کننده لباس می باشد که خاصیت خورندگی بالایی دارد. این ماده می تواند با گذشت زمان و به دلیل استفاده بیش از اندازه و مکرر ممکن است سبب ترک خوردن اجزای پلاستیکی محفظه ی جا پودری دستگاه شوند. این ماده حتی می تواند سبب شکسته شدن این اجز نیز شوند.

زمانی که این شکستگی و همچنین خوردگی در محفظه ی جا پودری به وجود می آید شاهد سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی خواهیم بود. زیر همین اتفاق یکی از بزرگ ترین دلیل ها برای نشت آب از دستگاه می باشد. مورد دیگری که ممکن است سبب نشتی آب و ریزش آن شود استفاده ی بیش از اندازه از پودر شست و شو می باشد.

مورد بعدی در رابطه با نشتی آب از محفظه ی جا پودری می تواند مربوط به پیچ خوردن و یا مسدود شدن جنت موجود در زیر ناحیه ی جا پودری که به علت جمع شدن آشغال های ریز و همچنین جمع شدن پودر های اضافی شست و شو به وجود آمده باشد. یکی از قطعه ی پلاستیکی دستگاه لباس شویی جنت می باشد که در بالا و جلوی پنل دستگاه قرار دارد.

وظیفه ی جنت این است که آب و همچنین پودر شست و شو را به داخل دیگ منتقل کند. یکی از دلیل هایی که ممکن است سبب سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی شود، مسدود شدن این قطعه توسط پودر های اضافی می باشد که جز مشکلات بسیار رایج دستگاه لباس شویی به خصوص نشت کردن آب از قسمت جا پودری می باشد.

علت های مختلفی مانند عدم نصب صحیح دستگاه و همچنین عدم تراز صحیح دستگاه و در کنار این دو فشار بالای آب ورودی به قطعه ی جا پودری می تواند از جمله دلایل سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی باشد.

جاپودری لباسشویی بوش

مشکل در شیلنگ ورودی

امکان آن وجود دارد که مشکل نشت آب از دستگاه به دلیل وجود ایراد در شیلنگ ورودی باشد.

  • دو شیلنگ از پشت به دستگاه متصل می باشند که یکی از آن ها به آب گرم و یکی به آب سرد متصل هستند و در صورتی که ایرادی داشته باشند باید برای رفع ایراد آن ها اقدام شود.
  • این دو شیلنگ نباید بیش از اندازه محکم بسته شوند و همچنین باید به صورت درست در محل خود قرار گرفته باشند. شیلنگ هایی که از پشت به دستگاه متصل هستند نباید هیچگونه نقص داشته باشند.
  • وقتی که این شیلنگ ها برداشته شده و دوباره در جای خود قرار گیرند، به منظوره استفاده دوباره از آن ها باید از واشر لاستیکی نو بهره بگیرید. در صورتی که از لاستیک تازه استفاده نشود ممکن است سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی به همین دلیل باشد.
  • توصیه ای که تعمیرگاه دوو دارد این است که برای پیش گیری از مشکلات به وجود آمده از یک شیلنگ پلیمری و یا فلزی بهره بگیرید که در مقایسه با شیلنگ های پلاستیکی دوام بیش تری دارند.

شیرورودی لباسشویی بوش

وجود مشکل در قسمت دریچه ی شیر ورودی آب

علت آب ریزش دستگاه لباس شویی ممکن است مربوط به دریچه شیر ورودی آب باشد. برای آگاه شدن از این مسئله باید نشتی آب در این قسمت را مورد سنجش قرار دهید.

  • قطعه ی فوق زنگ زده است
  • جمع شدن مواد معدنی در این قطعه
  • قسمت دریچه ی شیر دچار ایراد شده و نیاز به تعویض دارد

بهره گیری بیش از اندازه از مواد شوینده

در صورتی که آب استفاده شده برای لباس شویی بیش از اندازه سخت باشد افراد از مواد نرم کننده ی آب استفاده می کنند که ممکن است همین کار باعث سر ریز شدن آب از دستگاه لباس شویی شود. افراد اگر از آب گرم و همچنین نرم که سخت نمی باشد برای استفاده از دستگاه بهره ببرند یقینا از مواد شوینده ی کم تری استفاده می کنند.

نکته ای که باید درباره ی علت آب ریزش دستگاه لباس شویی ذکر کنیم این است که اگر مقدار استفاده از مواد شوینده مانند صابون و کف زیاد شود شاهد پراکنده شدن و همچنین سر ریز شدن آب از دستگاه خواهیم بود. برای این منظور در صورتی که تخصصی کافی ندارید با تعمیرگاه دوو تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای از بین بردن مشکل دستگاه شما اقدام شود.

افراد در صورتی که ماده شوینده زیادی را در داخل جاپودری بریزند شاهد ریزش آب از همین قسمت به احتمال زیاد خواهند بود. برای افزایش عمر دستگاه و همچنین جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بهتر است به میزان مورد نیاز از مواد شوینده استفاده کنید. افراد نباید این تفکر را داشته باشند مه اگر مایع شوینده ی بیش تر در دستگاه بریزند لباس ها بهتر شسته می شوند.

وجود مشکل در لاستیک دور درب دستگاه

از جمله مشکلات بسیار شایع که سبب می شود آب از دستگاه نشت کند وجود نقص و یا ایراد در لاستیک موجود در دور درب لباس شویی می باشد. علت این است که معمولا در این ناحیه مو و کرک لباس ها و دیگر موارد زائد، جمع شده و سبب نشت ریختن آب از این ناحیه می شوند. افراد بهتر است مرتب لاستیک دور درب را بررسی و تمیز کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

علاوه بر این ممکن است مشکلی در ناحیه قفل درب و زبانه ی آن وجود داشته باشد که سبب نشتی آب از دستگاه می شود. برای تعویض قفل درب می توان به تعمیرگاه دوو مراجعه و یا با آن تماس بگیرید.

لاستیک دوردرب لباسشویی بوش

اشکال در قسمت پمپ تخلیه

این قطعه یکی از حساس ترین قطعه های دستگاه می باشد و بر روی آن یک پولی لاستیک مانندی وجود دارد که در صورت پوسیده شدن می تواند سبب نشتی آب از دستگاه شود. در بسیاری از دستگاه سوراخ هایی وجود دارد که آب به صورت قطره مانند بیرون می ریزد در صورتی که آب از این محفظه ها به مقدار زیاد بیرون بریزد حتما باید نسبت به تعویض پمپ تخلیه اقدام کنید.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

دیگ ماشین لباس شویی

برخی افراد ممکن است متوجه تراز نبودن دستگاه خود نباشند، این مشکل می تواند با گذشت زمان به علت انجام حرکت های اضافی سبب به وجود آمدن سوراخ و یا به وجود آمدن شکاف هایی که فرسایشی می باشند، شود. رفع این مشکل حتما باید توسط یک فرد متخصص و دارای تجربه صورت بگیرد.

بلبرینگ و کاسه نمد

یکی دیگر از مواردی که می تواند در بروز مشکل ریزش آب از داخل ماشین لباس شویی نقش داشته باشد، بروز ایراد و نقص در بلبرینگ و کاسه نمد دستگاه می باشد. بروز چنین مشکلی در دستگاه های لباس شویی می تواند به دلیل عدم وجود تراز مناسب و یا معیوب بودن بلبرینگ ها  و کاسه نمد باشد.

معمولا معیوب شدن این قطعات به دلیل عدم استفاده صحیح و اصولی از دستگاه نظیر اضافه کردن بیش از حد ظرفیت لباس به داخل دیگ شستشو می باشد.

جهت رفع این مشکل و تعمیر قطعات ذکر شده باید توجه داشته باشید که این اقدام نیاز به مهارت و دانش فنی در این زمینه دارد و باید از تکنسین ها و افراد دارای تخصص در این زمینه کمک بخواهید.

لازم به ذکر است که اگر در زمینه تعمیر ماشین لباس شویی هیچ دانشی ندارید بهتر است که در صورت بروز چنین مشکلاتی برای دستگاه خود حتما از تعمیرکاران حرفه ای کمک بخواهید. به همین منظور توصیه می شود که جهت تعمیر با تعمیرگاه های تعمیرات دوو تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت تکنسین ها و تعمیرکار های حرفه ای در این زمینه برای رفع مشکل اعزام شوند.

بلبرینگ لباسشویی بوش

خرابی سوئیچ فشار و هیدرواستات

از دیگر قطعاتی که در صورت بروز عیب و نقص در آن می تواند در ریزش آب از داخل دستگاه لباسشویی نقش داشته باشد، سوئیچ فشار و لوله هیدروستات می باشد. محل قرار گیری این قطعه در مدل های مختلف تفاوت دارند و برخی مدل ها در پشت پنل کنترل به همراه یک محفظه پلاستیکی و سیم کشی اختصاصی قرار گرفته اند و در دستگاه هایی که دارای برد الکترونیکی هستند، در پایین دیگ شستشو قرار دارند.

سوئیچ فشار در واقع به منظور تنظیم مقدار آب داخل دیگ تعبیه شده است و پس از پر شدن داخل محفظه به مقدار مورد نظر، سوئیچ فشار باز شده و سبب قطع جریان آب توسط شیر برقی می شود. لذا در صورتی که در سوئیچ فشار یا لوله هیدروستات آن مشکلاتی مانند انسداد یا معیوب شدن آن بروز یابد، جریان آب به داخل دیگ متوقف نشده و در نهایت موجب سرریز شدن آن می شود

سوییچ لباسشویی بوش

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *