علت آب گیری مداوم ماشین لباسشویی دوو

سوالات مختلفی در رابطه با آب گیری دستگاه لباس شویی وجود دارد که این سوال ها معمولا در زمان خراب شدن دستگاه لباس شویی برای افراد به وجود می آید. علت استمرار آبگیری لباسشویی چیست؟ و چرا این آبگیری قطع نمی شود؟ راه چاره ی مناسب برای از بین بردن مشکل فوق چیست؟

سوال هایی که اشاره ی مختصری به آن شد ممکن است ذهن شما را نیز درگیر خود کند، تعمیرگاه دوو به همین دلیل می تواند در کنار شما برای پاسخ دادن به این سوال ها باشد و شما را برای عیب یابی دستگاه لباس شویی خود راهنمایی کند. در این مقاله علت ها و همچنین راهکار های مناسبی برای آبگیری یکسر دستگاه فوق جمع آوری و همچنین ارائه شده است.

توجه: لازم به ذکر است که اگر فرد دانش و تجربه ی خاصی در رابطه با از بین بردن مشکلات تخصصی ماشین لباس شویی ندارد بهتر است این کار را به دست یک فرد دارای مهارت و تجربه در این زمینه بسپارد. توصیه ای که داریم این است که به هیچ عنوان یک فرد فاقد مهارت های لازم برای از بین بردن این مشکلات اقدام خاصی انجام ندهد.

قطعاتی که در این دستگاه به کار رفته است بسیار حساس و همچنین پیچیده می باشد و اگر فرد متوجه این موضوع نباشد ممکن است علاوه بر مشکل فوق دردسر دیگری را برای دستگاه شما به وجود بیاورد که این موضوع خود تاییدی بر افزایش هزینه های تعمیر ماشین لباس شویی خواهد بود.

تعمیرگاه دوو برای ارائه ی خدمات هرچه بهتر می تواند در صورت تماس شما متخصصین خود را در اسرع وقت به محل شما اعزام کند. این تعمیرگاه علاوه بر استان تهران در سراسر نقاط کشور دارای تعمیرگاه بوده و می تواند نسبت به از بین بردن نقص دستگاه ها در برند های مختلف ارائه ی خدمات کند.

دلایل آبگیری مدام و تخلیه ماشین لباسشویی بوش

قطع نشدن و همچنین استمرار آبگیری لباسشویی به چه دلیل می باشد؟

افرادی که از دستگاه شست و شوی لباس استفاده می کنند ممکن است متوجه این موضوع شده باشند که دستگاهشان فرایند آبگیری را بیش از اندازه انجام می دهد، برخی افراد ممکن است به دلیل حساسیت بیش از اندازه نسبت به این موضوع برق دستگاه را قطع می کنند و یا به عبارتی آن را از پریز برق می کشند اما در برخی موارد مشاهده می شود که این فرایند قطع نشده و ادامه می یابد.

با کشیدن برق دستگاه وارد شدن آب به دستگاه دچار اختلال نشده و همچنان آب به داخل دستگاه را پیدا می کند پس از مشاهده ی این موضوع می توانیم شاهد نشت کردن آب دستگاه و همچنین ریختن آب به بیرون از دستگاه باشیم. اما برای حل این مشکل باید چه کنیم؟ آیا قطعه ی خاصی آسیب دیده است و یا چند قطعه دچار نقص خاسی شده است؟

نقص در شیر برقی و یا شیر ورودی آب دستگاه

برای تامین آب دستگاه از آب های سرد و همچنین گرم استفاده می شود. شیر برقی نام دیگر شیر ورودی آب ماشین می باشد و گفتنی هستیم که شیر فوق توسط برد دستگاه و یا همان تایمر که از سلنوید های الکتریکی استفاده می کند کنترل می گردد. در آغاز، جریان توسط برد و یا تایمر و در کنار این دو سوئیچ آب کنترل می گردد و بعد از برای باز و یا بسته شدن به سلنوید های شیر برقی می رسد.

یکی از مسئله های بسیار ساده درباره ی تعویض قطعات، موضوع تعویض شیر برقی در زمانی است که آسیب دیده است. در واقع در صورتی که آبگیری مداوم دستگاه به دلیل وجود نقص در این قطعه باشد معمولا دستوری برای بستن سلونوئید ها توسط این قطعه داده نمی شود. در این مواقع برای از بین رفتن مشکل دستگاه فرد می تواند با عوض کردن قطعه ی فوق اقدام کرده و مشکل دستگاه را از بین ببرد.

عیب یابی دستگاه لباس شویی می تواند از این قطعه شروع شود به این ترتیب که در ابتدا دستگاه را از برق بکشید اگر شیر دستگاه نقص داشته باشد مشکل استمرار آبگیری لباسشویی ادامه می یابد و توقفی در کار نخواهد بود، و اگر این مشکل استمرار ادامه دار نباشد می توانیم نتیجه بگیریم که مشکل در قطعه ی تایمر و یا برد کنترلی می باشد.

شیر برقی ماشین لباسشویی بوش

نقص در برد کنترلی دستگاه

یکی از قطعه های بسیار حساسی که ممکن است سبب بروز بسیاری از مشکلات برای دستگاه لباس شویی از جمله استمرار آبگیری لباسشویی شود قطعه ی برد نام دارد. زمانی که نقصی در این قطعه وجود داشته باشد ممکن است دستور نامطلوبی به شیر برقی ارسال شود. این دستور اشتباه می تواند به دیگر اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه لباس شویی نیز ارسال شود.

زمانی که قطعه ی فوق دچار اختلال می شود ممکن است شاهد به وجود آمدن مشکلات آبگیری باشیم. در صورتی که برد دچار ایراد شود بهتر است به جای تعویض، تعمیر گردد زیرا تعویض کردن این قطعه نیازمند هزینه های بسیار بالایی می باشد.

برد کنترلی ماشین لباسشویی بوش

دلیل این که دستگاه به طور همزمان عمل آبگیری و تخلیه را انجام می دهد چیست؟

از جمله اختلالاتی که در دستگاه شست و شوی لباس وجود دارد مشکل انجام همزمان آبگیری و همچنین تخلیه است. زمانی که مشکل فوق برای دستگاه ها به وجود بیاید به صورت کاملا همزمان آب ورود و همچنین آبگیری و تخلیه و خروج آب صورت می گیرد. پمپ تخلیه وظیفه دارد تا آب را از دستگاه خارج کند که به اصطلاح به آن پمپاژ آب گفته می شود زمانی که آب بدون پمپاژ از دستگاه خارج شود می گویند عمل سیفون شدن صورت گرفته است.

زمانی که این مشکل برای شما صورت گیرد علاوه بر استمرار آبگیری لباسشویی می توانیم بگوییم که شست و شوی لباس ها توسط دستگاه می تواند مدت زیادی در مقایسه با حالت عادی طول بکشد. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بهتر است نسبت به از بین بردن آن هر چه سریع تر اقدام گردد.

مواردی که در صورت بروز این مشکل باید بررسی گردند عبارت اند از:

وجود نقص در پمپ تخلیه

زمانی که عمل تخلیه صورت می گیرد به گونه ای که پمپ دستگاه باز می باشد و همچنین مانعی در مسیر تخلیه وجود ندارد می توانیم بگوییم که پمپاژ صورت می گیرد و سیفون شدن به وجود می آید. زمانی که مشکل فوق به وجود بیاید باید بگوییم که آب برای ورود به دستگاه تلاش می کند و مشکل تخلیه و آبگیری به صورت همزمان نیز رخ می دهد.

علت این که پمپ تخلیه باز شود می تواند گیر کردن آن باشد، همچنین گرفتگی دستگاه توسط لباس های کوچک مانند جوراب در دستگاه یا باز ماندن و خرابی و ایراد در قطعات دستگاه همگی می توانند دلیل های بسیار مناسبی برای به وجود آمدن مشکل فوق باشند. بررسی و همچنین عیب یابی در مورد این قطعه بهتر است توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

وجود ایراد در شیلنگ متصل به دستگاه

مسیری که آب از آن وارد و همچنین خارج می شود، شیلنگ متصل به دستگاه و فاضلاب می باشد. در حالت عادی شلنگی که از شیر به دستگاه متصل است به اندازه ی 50 تا 60 سانتی متر از زمین بالاتر قرار می گیرد. موردی که باید به آن توجه کنید این است که ممکن است چاه فاضلاب نسبت به داخل دستگاه در نقطه ی پایین تری قرار گرفته باشد که گرانش زمین سبب ایجاد تخلیه می شود و باید این مورد نیز بررسی گردد.

وجود نقص در قطعه ی برد کنترلی

همان طور که ذکر شد این قطعه بسیار حساس می باشد و وظیفه ی آن ارسال دستور مناسب به اجزای مختلف ماشین لباس شویی می باشد. زمانی که مشکلی در آبگیری و یا تخلیه به وجود بیاید می توانیم نتیجه ای مبنی بر ارسال دستور نامناسب توسط این قطعه بگیریم. قبل از بررسی این قطعه بهتر است اول دیگر موارد ذکر شده را بررسی کنید.

برد کنترلی ماشین لباسشویی بوش

2 دیدگاه

  • mohsen

    سلام لباسشویی ما مدام آبگیری می کنه دلیل چیه

    • admin

      سلام هیدروستات باید بررسی بشه

  • ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *