نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو

 

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو چیست؟ ممکن است فرد از نچرخیدن دیگ لباسشویی خود با خبر نباشد؟ به طور کلی چرا لباسشویی فرایند چرخش را به صورت کامل انجام نمی دهد؟

دلایل یا نقص های مختلف می تواند سبب شود تا دستگاه تازه و یا نسبتا کار کرده ی شما فرایند چرخش را انجام ندهد. زمانی که این مشکل به وجود بیاید به احتمال بسیار بالا باید قسمت کابین دستگاه را باز و بررسی کنید که چرا لباسشویی دوو نمی چرخد. برای بررسی کردن این مشکل باید قطعات مختلفی را مورد سنجش قرار دهید.

نقص در دیگ لباسشویی ممکن است به دلیل عدم استفاده ی صحیح شما از دستگاه باشد. برخی افراد در عین این که اطلاعات و آشنایی نسبتا خوبی در استفاده از لباسشویی دارند، باز هم نمی توانند از این دستگاه بسیار پر کاربرد به صورت صحیح استفاده کنند و با مرتکب شدن اشتباهاتی ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این باره شوند.

نکته: فارغ از مدل لباسشویی باید بگوییم که انجام نشدن فرایند شست و شو می تواند به قطعه های تشکیل دهنده ی دستگاه مربوط باشد. به همین دلیل همه ی نکاتی که در این مقاله توسط تعمیرگاه دوو ارائه می شود، مربوط به همه ی مدل های لباسشویی دوو فارغ از مدل آن می باشد. افراد می توانند به راحتی از این نکات در جهت از بین بردن مشکل ماشین لباسشویی استفاده کنند.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو

 

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو به دو صورت می تواند اتفاق بیفتد.

  1. تمام مراحل شستشو انجام می گیرد. اما در پایان چرخش به آهستگی یا به طور کلی صورت نمی گیرد.
  2. دیگ لباسشویی به طور کلی اصلا نمی چرخد.

هر کدام از این دو اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو در مرحله آخر

همانطور که گفتیم؛ گاهی چرخش به آهستگی صورت می گیرد یا دیگ به درستی نمی چرخد. غالب اوقات نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو در مرحله آخر یا به آرامی چرخیدن آن به استفاده ی نادرست کاربر برمیگردد. از جمله دلایلی که می تواند سبب چنین اتفاقی شود؛ شامل موارد زیر می باشد.

  • پر کردن بیش از حد دیگ

دیگ یا درام ماشین لباسشویی مجهز به مکانیزمی است که تعادل میزان بار را احساس می کند و سپس با توجه به آن موتور را به چرخش در می آورد. زمانی که دیگ را از بار به صورت نا متوازن، یا لباس های سنگین و یک تکه ای مانند: پتو، حوله و ...  پر می کنید؛ در واقع تعادل دیگ را بر هم زده اید. هم چنین پر کردن درام بیش از ظرفیت مشخص شده ی آن باعث می شود تا دیگ شروع به چرخش نکند. 

تنها کاری که برای حل این مشکل ساده باید انجام دهید؛ کم کردن و به تعادل رساندن بار داخل مخزن شستشو می باشد. چنانچه بعد از متوازن کردن دیگ، همچنان مشکل نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو را شاهد بودید، به سراغ بررسی دلایل دیگر آن بروید.

 

  • خرابی قفل یا میکروسوئیچ درب

بسته نشدن درب یا تشخیص اشتباه لباسشویی در بسته شدن درب، مشکلی است که عملیات لباسشویی را مختل می کند. برای بررسی میکروسوئیچ درب می توانید با استفاده از مولتی متر جریان آن را تست کنید. در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

عدم چرخش لباسشویی بوش به دلیل خرابی قفل درب

  • تخلیه نشدن آب

دلیل دیگر عدم چرخش لباسشویی دوو در یک مرحله از شستشو؛ تخلیه نشدن آب دیگ ماشین لباسشویی دوو است. لباسشویی طی مراحل مشخص و هماهنگ با تمامی قطعات، عملیات شستشو و خشک کردن را انجام می دهد. زمانی که آب داخل دیگ تخلیه نشده باشد یا زمان تخلیه بیش از حد معمول طول بکشد؛ طبیعتا دستوری برای ادامه ی مراحل نمی رسد و در همان مرحله باقی می ماند. برای رفع چنین مشکلی باید عوامل مسیر خروجی آب، مانند: شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را مورد بازبینی و بررسی قرار داد. ممکن است شلنگ تخلیه دچار پیچ خوردگی یا انسداد شده باشد. هم چنین در پمپ تخلیه چیزی گیر کرده یا به طور کلی خراب شده باشد.

 

  • مسدود شدن فیلتر ماشین لباسشویی

برخی از لباسشویی ها دارای فیلتر هستند. درصورت مسدود شدن این فیلتر، لباسشویی به آرامی می چرخد یا به طور کلی نمی چرخد. فیلتر را خارج و تمیز کنید سپس قرار دهید. آیا باز هم دیگ لباسشویی نمی چرخد؟

 

  • سوئیچ فشار

بعد از تخلیه شدن آب از دیگ، باید دستوری به دیگ داده شود تا شروع به چرخیدن کند. برای این عمل، سوئیچی را تعبیه کرده اند. زمانی که این سوئیچ دچار مشکل شود؛ دستگاه دستوری برای رفتن به مرحله ی بعد (چرخیدن دیگ) دریافت نمی کند. این قطعه قابل تعمیر نبوده و باید یک جدید جایگزین شود. البته بهتر است قبل از تعویض سوئیچ فشار، تنها یک بار آن را تمیز کرده و مجددا قرار دهید.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی در تمام مراحل

 

زمانی که نچرخیدن دیگ لباسشویی در تمام مراحل را شاهد هستید، یا دیگ به طور کلی نمی چرخد، صرف نظر از اینکه در مرحله ی شستشو یا چرخش باشد، چیزی مانع چرخش آن است. و باید به دنبال آن مانع باشید. گفتنی است که در اکثر موارد قادر به حل این مشکل بدون دانش فنی و تجربه نخواهید بود و نیازمند تکنسین تعمیر دیگ ماشین لباسشویی دوو خواهید بود. در ادامه ی این محتوا به دلایل عدم چرخش لباسشویی در تمام مراحل اشاره کرده ایم.

  • تسمه ها و مجموعه ی آن

ماشین لباسشویی تعدادی تسمه دارد که بر روی قرقره قرار گرفته و از طریق یک چرخ به درام متصل شده است. با چرخش تسمه به کمک مجموعه ی چرخ و قرقره توسط قدرت موتور، دیگ به چرخش در می آید. برای آزمایش کردن خرابی تسمه می توانید دیگ را با دست بچرخانید. اگر با اصطکاک کمی همراه با صدا مواجه شدید، احتمالا تسمه خارج شده است. زیرا با خارج شدن تسمه، دیگ مقاومت کمتری برای چرخش دارد و بیشتر می چرخد. برای بررسی آن قاب پشت لباسشویی باید جدا شود.

البته همیشه مشکل تنها از تسمه نیست ممکن از چرخ تسمه ساییده یا معیوب شده باشد و تسمه روی آن نماند. هم چنین با گیر کردن پولی (قرقره)، تسمه پاره می شود با تعویض تسمه این اتفاق مجددا پیش می آید.

نچرخیدن ماشین لباسشویی بوش به دلیل خرابی تسمه ها

 

  • بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ ها دلیل دیگری بر نچرخیدن دیگ لباسشویی هستند. در گذر زمان و نگهداری نادرست، مانند: پر کردن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی، عدم سرویس سالانه و ...  باعث سایش بلبرینگ ها شده و با خرابی آن ها دیگ بدون کمک بلبرینگ قادر به چرخش نخواهد بود. تعویض بلبرینگ کار سختی می باشد و باید ماشین لباسشویی اوراق شود و دیگ را خارج کرده و اقدام به تعویض نمایید. این کار را به تعمیرکاران متخصص و کار بلد مرکز تعمیرات دوو بسپارید.

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش به دلیل سایش بلبرینگ ها

 

  • موتور ماشین لباسشویی بوش

موتور با استفاده از مجموعه ی خود از اصلی ترین نیرو دهنده به دیگ برای چرخش آن است. علت نچرخیدن دیگ می تواند موتور یا یکی از قطعات آن باشد. البته خرابی موتور به تنهایی جزء موارد نادر است. توصیه می شود بررسی موتور در پایان کار که مشکل از هیچ کدام موارد ذکر شده نبود، انجام شود. بررسی موتور شامل موارد زیر می باشد:

  1. امکان این که کلاچ دستگاه ساییده شده باشد بسیار است. زیرا تحرک دهنده ی اصلی برای چرخاندن دیگ لباسشویی می باشد. اگر مشکلی داشته باشد، دیگ قادر به چرخش نخواهد بود و کلاچ باید عوض شود زیرا قابل تعمیر نمی باشد.
  2. اگر سرعت چرخش دستگاه کم باشد به احتمال بسیار زیاد اسپیلین های دستگاه مشکل پیدا کرده اند. وظیفه ی اسپیلین ها وصل کردن همزن و محور محرک به یکدیگر است. با تعویض آن ها مشکل رفع خواهد شد.
  3. برخی از لباسشویی های دوو مجهز به موتور معکوس می باشند. در صورت چرخش صحیح دیگ تنها در یک سمت، نیاز به تعوض موتور دارید.
  4. کوپلر قطعه ای است که موتور را به اتصال دهنده ها وصل می کند. پوسیدگی و خرابی آن باعث عدم چرخش لباسشویی دوو می شود.

نچرخیدن ماشین لباسشویی بوش به دلیل خرابی موتور

رفع مشکل عدم چرخش لباسشویی دوو

 

ما سعی کردیم تا تمامی دلایل عدم چرخش لباسشویی دوو را مورد بررسی قرار دهیم. شما با خواندن مطالب فوق به سطح آگاهی مطلوبی در رابطه با چنین مشکلی می رسید. اما برای رفع مشکل نمی توانید به مختصر تئوری های موجود تکیه کنید. در نهایت شما برای عیب یابی دقیق و تعمیر دیگ ماشین لباسشویی بوش، به تعمیرکار متخصص و مجرب نیاز دارید. تعمیرگاه دوو با گرد آوری نیرو های کار بلد و با تجربه به همراه برگزاری دوره های آموزشی با مضمون تکنولوژی بکار رفته در مدل های جدید لباسشویی بوش، برای تیم فنی-تخصصی خود، تسلط کامل بر شناسایی عیوب و تعمیرات این دستگاه را بدست آورده است.

شما می توانید برای ثبت درخواست تکنسین ۳۷۴۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید. تعمیرگاه دوو با دارا بودن شعب متعدد در شمال، جنوب، شرق و غرب استان تهران، در سریع ترین زمان ممکن تعمیرکار حرفه ای را با تجهیزات مورد نیاز به محل مورد نظرتان اعزام می نماید. جهت اثبات صداقت و کیفیت عملکرد این مجموعه هم چنین کسب رضایت خاطر شما مشتریان عزیز، تمامی خدمات تعمیرات مشمول ۱۸۰ روز ضمانت نامه کتبی می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *