علت خاموش شدن لباسشویی در حین کار

 

خاموش شدن لباسشویی در حین کار را نمی توان از ویژگی های خودکار و قابلیت های محبوب دانست. مانند: پخش خودکار مواد شوینده، انتقال از مرحله ی آبگیری به شستشو به صورت اتوماتیک و بسیاری دیگر از عملیات که لباسشویی بدون نیاز به تنظیم دستی، با توجه به برنامه ای که به آن داده شده، انجام می گیرد. اما خاموشی ناگهانی یا متوقف شدن لباسشویی در میان چرخه، جزء برنامه نمی باشد. در این صورت لباسشویی دچار یک مشکل نامشخص شده است. دستگاه های مجهز به نمایشگر دیجیتال این قابلیت را دارند که مشکل را به صورت یک کد خطا یا ارور به کاربر نمایش دهند. تا تشخیص نقص به وجود آمده را آسان تر سازد.

در واقع می توان گفت به طور معمول، خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی دوو همراه با یک ارور است. در لباسشویی های قدیمی که دارای چنین قابلیتی نمی باشد، لیست عیوبی که می توانید در نظر بگیرید گسترده تر بوده. اما با مطالعه ی دفترچه ی راهنمای دستگاه یا محتوای گردآوری ده می توانید این لیست را محدود تر کنید ئ زودتر به رفع مشکل بپردازید. در این محتوا تمامی دلایل سطحی و عمقی محتمل را آورده ایم. با مطالعه ی دقیق آن و بررسی ساده ترین دلیل احتمال رفع مشکل از سمت خودتان وجود دارد. در صورتی که حل مشکل فراتر از توان شما باشد؛ تعمیرگاه دوو آماده ی خدمت رسانی به شما کاربران عزیز می باشد.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

 

یکی از شایع ترین دلایل احتمالی توقف ماشین لباسشویی در حین کار عدم عملکرد صحیح هیتر است. دکه می تواند با توجه به خرابی یکی از قسمت های مجموعه گرمکن باعث توقف حین چرخه یا خاموش شدن کامل لباسشویی شود. با این اوصاف شما متوجه شدیدی که متوقف شدن نسبت به خاموش شدن دستگاه دلایل مختلفی دارد. گاهی لباسشویی حین چرخه می ایستد اما چراغ ها روشن هستند. در مواردی نیز لباسشویی حین کار خاموش می شود. گاها بعد از خاموش شدن نیز روشن نخواهد شد. در ادامه به توضیح مفصل تری راجع به مشکلات ذکر شده می پردازیم. از جمله دلایل خاموش شدن یا متوقف شدن دستگاه شامل موارد زیر می باشد:

مشکل در سیستم برق رسانی به لباسشویی

 

ساده ترین عملی که قبل از تماس با تعمیرگاه باید انجام دهید؛ چک کردن برق دستگاه است. از متصل بودن برق ساختمان مطمئن شوید و پریزی که دوشاخه به آن متصل شده است را با اسفاده از یک وسیله ی برقی دیگر یا یک فازمتر چک کنید. در صورت سالم بودن موارد زیر را تست کنید:

  • محافظ برق: در صورت استفاده از محافظ جریان برق برا یلباسشویی، چراغ های آن را بررسی کنید اگر روشن باشن دلیل خاموشی لباسشویی نوسان لحظه ای برق بوده. هم چنین می توانید برای تست آن دوشاخه ی لباسشویی را مستقیما به برق متصل کنید یا از یک وسیله ی برقی دیگر استفاده کرده و محافظ برق را چک کنید.
  • دوشاخه: گاهی در اثر نوسانات الکتریکی دوشاخه دچار مشکل شده یا به ظاهر می توانید ببینید که ذوب شده است.
  • خازن پارازیت گیر: زمانی که لباسشویی خاموش شده است و دیگر روشن نمی شود یک دلیل ساده و محتمل سوختن خازن پارازیت گیر است. خازن پارازیت گیر مانند یک فیوز عمل می کند و از وارد شدن بار الکتریکی اضافی به لباسشویی در اثر شوک های الکتریکی جلوگیری می کند. برای رفع مشکل این قطعه که در دوشاخه ی لباسشویی تعبیه شده است، باید تعویض شود.
  • خرابی مجموعه ی هیتر

برخی از کاربران تماس می گیرند و می گویند: به عنوان مثال؛ بعد از ۳۰ دقیقه لباسشویی متوقف می شود. اینکه بعد از چه زمانی دستگاه خاموش یا متوقف شود؛ کمک زیادی در امر عیب یابی سریع و آسان تر می کند. خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی بوش بعد از ۳۰ دقیقه به معنی داغ شدن بیش از حد آب می باشد. و برعکس بعد از ۳۰ دقیقه لباسشویی متوقف می شود اما خاموش نمی شود. در صورت گرم نشدن آب به اندازه ی کافی این اتفاق می افتد و دستگاه عمل خود را متوقف می کند.

این مشکلات به دلیل عدم عملکرد صحیح هیتر می باشد، که می توان به ترمیستور (سنسور تشخیص دما) ربط داد. پس؛ یکی از قطعات ملزوم به بررسی در زمان مواجه با توقف یا خاموشی ناگهانی، هیتر ماشین لباسشویی می باشد. البته ممکن است لباسشویی تنها به زمان نیاز داشته باشد تا خنک شود. سپس آماده ی راه اندازی مجدد شود.

  • سوئیچ و قفل درب

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

بدون شک درب یکی از پر نقش ترین دلایل در بروز هر نوع مشکلی می باشد. سوئیچ و قفل درب دو قطعه ی مجزا اما با نقش یکسان هستند. با باز بودن درب یا خرابی سوئیچ و قفل، دستگاه شروع به کار نمی کند یا در صورت تشخیص باز بودن، حین کار متوقف خواهد شد. همیشه قبل از فشردن کلید استارت از محکم بودن و بسته شدن درب اطمینان حاصل کنید. سیستم درب شامل: یک میکروسوئیچ با سیم پیچ قفل کننده یا باز کننده می باشد. در صورت خراب شدن یا اختلال در جریان میکروسوئیچ، دستگاه با تشخیص باز بودن درب چرخه را متوقف کرده اما خاموش نخواهد شد.

چاره ای ساده تر از این نیست که لباس ها را خارج کنید و با دست شتشوی آن ها را به اتمام برسانید. با استفاده از یک مولتی متر جریان درون میکروسوئیچ را چک کنید در صورت خرابی باید تعویض شود.

  • شیر ورودی آب (شیر برقی)

علت توقف ماشین لباسشویی حین کار

حتما توجه کرده اید که ماشین لباسشویی برای شستشو طی چندین مرحله آبگیری می کند، تا حجم مشخصی از آب وارد درام شود. در صورت عدم آبگیری صحیح، دریچه ی ورودی آب باز مانده و دستگاه منتظر ورود آب می باشد. تا زمانی که آب داخل دیگ به حد مشخص نرسد، لباسشویی در حالت توقف مانده، اما خاموش نخواهد شد.

زمانی که آب منطقه دچار سختی بالایی باشد، رسوبات زیادی در فیلتر ورودی ایجاد می شود، که ممکن است ورودی آب دچار انسداد شده باشد. با باز و بررسی کردن از عدم انسداد اطمینان حاصل کنید. هم چنین؛ می توانید از یک مولتی متر برای تست جریان درون شیربرقی کمک بگیرید. در صورت خرابی نیاز به تعویض دارد.

مشکلات مربوط به تخلیه آب

 

در زمان های ورود و تخلیه ی آب، لباسشویی زمان کوتاهی متوقف می شود و اجازه می دهد تا آب وارد یا تخلیه شود. در صورتی که آب داخل دیگ به آهستگی تخلیه شود یا به طور کل مسیر خروج بسته باشد و حجم آب کم نشود، لباسشویی به مرحله ی بعد وارد نمی شود و باعث متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار می شود.

هر گاه لباسشویی در حال توقف شما پر از آب باشد، باید مشکلات مربوط به تخلیه را بررسی کنید که از اصلی ترین آن ها شلنگ و اتصالات مربوط به مسیر خروجی آب کثیف، فیلتر و پمپ تخلیه می باشد. اگر چیزی در پمپ شما گیر کرده و مانع عملکرد صحیح آن شده باشد؛ این توقف همراه با سر و صدا خواهد بود که شما را به تشخیص عیب اصلی نزدیک تر می کند. جهت عیب یابی متوقف شدن دستگاه با دیگ پر از آب، دلایل تخلیه نشدن لباسشویی بوش را مطالعه نمایید.

  • خرابی تایمر لباسشویی

سیستم تایمر در لباسشویی های دارای تایمر از یک توپی، چرخ دنده و موتور ساخته شده است. این قطعه با توجه به دستوری که به طور مکانیکی گرفته است، فرمان عملیات را به قطعات دیگر مانند: شیر برقی، پمپ تخلیه و ... می رساند. با چرخاندن اشتباه تایمر، توپی آسیب دیده و حتی احتمال شکستن و خرد شدن آن وجود دارد. موتور تایمر، تایمر را حول محور خود به حرکت در می آورد. در صورت ساییده شدن چرخ دنده های پلاستیکی این عمل به درستی صورت نمی گیرد و لباسشویی در یک مرحله متوقف خواهد شد. برای مطمئن شدن از سلامت این قطعه، نیاز به تجربه و دانش فنی کافی است. زیرا که دستگاه باید باز شود و طبق نقشه ی سیم کشی، توسط مولتی متر جریان تایمر بررسی شود.

  • خرابی برد الکترونیک

مشابه تایمر، برد الکترونیک با گرفتن دستور از کاربر توسط پنل لباسشویی، سیگنال هایی را به سایر قطعات می فرستد. در صورت خرابی برد الکترونیک سیگنال های دریافتی و ارسالی به درستی پردازش نمی شوند. اغلب خرابی برد با چندین مشکل دیگر مانند: عدم تشخیص بسته بودن درب، عدم چرخش دیگ لباسشویی و ... همراه است.

برد کنترل اصلی از گران ترین و حساس ترین قطعات ماشین لباسشویی می باشد. باز کردن و تست کردن آن به دقت و تجربه ی بالایی نیاز دارد، حتما آن را به متخصص واجد شراط بسپارید. با دستکاری های ناشیانه ی برد تنها عواقب جبران ناپذیر و به دنبال آن هزینه های هنگفت رقم خواهد خورد.

  • اورلود (اضافه بار) موتور 

از آنجا که همیشه لوازم برقی در معرض خطر نوسانات و شوک های الکتریکی هستند، برای جلوگیری از وارد شدن چنین شوک هایی به موتور دستگاه و سوختن سریع آن، قطعه ای محافظتی جهت گرفتن اضافه بار الکتریکی تعبیه شده است. یکی از دلایل خاموش شدن لباسشویی در حین کار؛ اضافه بار موتور است که موجب داغ شدن آن و در نتیجه خاموش شدن دستگاه هنگام عملیات شستشو می باشد. 

در این مواقع باید به موتور لباسشویی فرصت داد تا مجددا خنک شود. با یک بار ریست کردن، چنانچه مجددا این مشکل را شاهد بودید؛ با تعمیرگاه بوش تماس بگیرید تا دستگاه توسط تکنسین تعمیر لباسشویی بوش بازدید و بررسی شود.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش

رفع مشکل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

 

با اینکه برخی از دلایل متوقف یا خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی بوش ستده بوده و با یک بازبینی توسط خودتان برطرف خواهد شد؛ دلایلی هم وجود دارند که نیازمند باز کردن دستگاه می باشد. و باید توسط متخصص واجد شرایط انجام گیرد. توصیه می کنیم در صورت نداشتن دانش فنی در این زمینه، موارد تخصصی را به کارشناس مربوط به خود بسپارید. پایکارسرویس در زمینه ی تعمیر ماشین لباسشویی بوش، در خدمت کاربران گرامی می باشد تا در صورت هر گونه مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن با اعزام تکنسین به محل شما در راستای رفع مشکل برآید. شما می توانید برای ثبت درخواست تعمیرکار لباسشویی در محل با ۴۷۶۳۹-۰۲۱ تماس بگیرید. همکاران ما در تمامی ۷ روز هفته به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز های شما می باشند.

بعد از ثبت درخواست شما، تکنسین مربوطه با تجهیزات مورد نیاز در محل حاضر می شوند. از آنجا که پایکار سرویس، تعمیرگاه لباسشویی بوش در تمام نقاط غرب تهران، شرق تهران، جنوب تهران، شمال تهران و حومه، شعب متعددی ایجاد کرده است؛ اعزام تعمیرکار در سریع ترین زمان صورت می گیرد. هم چنین با نازل ترین هزینه های نهایی تعمیر لباسشویی در این مرکز، شما می توانید علاوه بر ذخیره ی زمان، هزینه ی مقرون به صرفه ای در برابر کیفیت کار بپردازید. پایکار سرویس جهت اثبات کیفیت و صداقت کاری خود و متخصصان این مجموعه، با هدف حفظ آسودگی و رضایت خاطر مشتریان تمامی خدمات تعمیرات را به همراه ۱۸۰ روز ضمانت نامه کتبی ارائه می دهد.

2 دیدگاه

  • بابائی

    سلام لباسشویی بوش مدل wat28460 دارم بعد از حدود ده دقیقه حین کار متوقف میشه

    • admin

      سلام. اگر مطالب رو مطالعه کردید و به نتیجه ای نرسیدید بهتره برای اطلاعات بیشتر با 47639-021 تماس بگیرید.

  • ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *